niedziela, 15 maja 2016

Kominek z białej cegły

Udało się!!
Trwało to o wiele za długo...ale w końcu zakończyłam prace nad kominkiem :)
Zacznę od tego jak było...przez kilka lat :


 Prowizoryczny blacik ze starej dechy ustawiony na dwóch pustakach, świetnie dawał radę ;)


Inspiracji było wiele;
http://thingsbydomio.blogspot.com/2012/10/kominek-w-natarciu.html
jednak wierna pozostałam cegle i kolorystyce biało-szarej.

Gdy już zakupiłam cegłę i marmurowy blat przystąpiłam do prac:


Cegiełkę zakupiłam na allegro z firmy Kraina Kamienia ( http://krainakamienia.pl/ ), którą gorąco polecam, świetna obsługa klienta, dostałam konkretne informacje o sposobie kładzenia, za co jestem bardzo wdzięczna, gdyż uporałam się z tematem sama :)
Więc po kolei: grunt, klej, płytki, fuga z tynku maszynowego, farba lateksowa kuchnia-łazienka!
Kładłam płytki po nocach przez kilka tygodni, z przerwami na rodzinne uroczystości i spanie ;)
Chociaż myślę, że zajęłoby to dwa dni normalnej pracy ;)
Ale udało się a oto efekty:




Ufff kolejny temat z głowy a już kolejne w realizacji :) Czasem się zastanawiam czy kiedyś faktycznie skończę ten dom hehe ;)
Tak czy inaczej jestem coraz bliżej końca :D
Oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie zostawiła czegoś niedokończonego, dlatego czeka mnie jeszcze wymiana listew przy kominku; na białe. Listwy już czekają tylko czasu brak ;(

Wrzucę również kilka zdjęć z realizacji, gdyż może kogoś interesować wykonanie i efekt przed malowaniem:


 Montaż blatu...na pustakach


 A tak wyglądał już zafugowany niepomalowany :)


Czasem wydaje mi się, że może fuga powinna być płytsza, żeby mniej było widać poszczególne cegiełki? Nie wiem:)
Wypadałoby pomyśleć również nad tą koślawą lampą ;)
Spróbuję też upolować jakąś ozdobną żeliwną kratkę, mogłaby być fajnym dodatkiem, jak myślicie?

Ściskam Was ciepło :)
Ola (i Zuzia też bo właśnie siedzi na kolanach i coś mruczy ;)


27 komentarzy:

  1. Super! Chociaż za dechą tęskno, bo ja bardziej drewniana niż marmurowa jestem ;-)
    A że tak spytam- kominek masz w celach grzewczych czy rozrywkowych- bo właśnie ciężko rozkminiam temat ogrzewania kominkiem ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Decha ładna ale nie praktyczna ;) Tak czasem grzeje... jak mam czas rozpalić ;)

      Usuń
  2. To wygląda super! Same lubimy właśnie te białą nietypową cegłę, z resztą po naszych wykonanych aranżacjach widzimy, ze klienci też lubią tego typu rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Po ponad dwóch latach kominek wygląda i sprawdza się świetnie!
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. 47 year-old Business Systems Development Analyst Giles Durrance, hailing from Arborg enjoys watching movies like My Gun is Quick and LARPing. Took a trip to Ha Long Bay and drives a Ferrari 625 TRC Spider. zawartosc

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki właśnie podobny komineczek będę chciała mieć w swoim domu :) Rozglądałam się już nawet za różnymi dobrej jakości i solidnymi wkładami. Zdecydowałam, że zamówię jeden wraz z drzwiczkami tutaj www.ignif.com/drzwiczki-kominkowe/ . Modele mają dopasowane do każdego paleniska

    OdpowiedzUsuń
  5. Kominek w domu to rewelacyjna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, trafiłam przypadkiem szukając aranżacji kominka z białą cegłą, mam pytanie - jak po latach używania prezentuje się ta cegła? Czy bardzo się brudzi i czy trudno ją czyścić? W moim zamierzam często palić zastanawiam się czy to funkcjonalne rozwiązanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma z nią problemu, a jak się pobrudzi bardzo, wystarczy pomalować na biało i jest jak nowa :) Ja przez te kilka lat, malowałam raz .

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź:)

      Usuń
  7. Bardzo fajnie wygląda ten kominek. Ta cegła jest przepiękna.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko doskonale wygląda

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała aranżacja. Idealnie pasowała by tutaj posadzka żywiczna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna aranżacja. Bardzo ciekawy wpis.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się zarówno wykonanie tego kominka jak i jego umiejscowienie w pomieszczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta decyzja była trafiona.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten pomysł jest świetny a wykonanie wyszło perfekcyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Aranżacja kominka w ten sposób to najlepszy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pasuje ta cegła w połączeniu z kominkiem.

    OdpowiedzUsuń
  17. W moich oczach ta aranżacja jest doskonała.

    OdpowiedzUsuń