sobota, 15 września 2012

Lawendowe woreczki z suszem. DIY

Koniec sezonu lawendowego oznacza dla mnie sporo pracy, ale chętnie podzielę się z Wami różnymi pomysłami na wykorzystanie lawendy.
Zaczynając w momencie w którym skończyłam w tym poście:
http://thingsbydomio.blogspot.com/2012/07/suszenie-lawendy.html


Kiedy lawenda jest już dobrze wysuszona, możemy z niej zrobić:
1. Suszone bukiety
Do tego najlepiej nadaje się lawenda zbierana wcześnie, dzięki czemu nie będzie się obsypywać.


2.Woreczki z suszem.
I tu zaczyna się zabawa:
Małą wiązkę lawendy (zaledwie kilka sztuk) 
 rolujemy delikatnie w dłoniach, 
 z wyczuciem;)
 tak żeby zostały same łodyżki..
Można go jeszcze przesiać przez sito i gotowe! 
Teraz tylko zapakować w woreczek i do szafy!
Susz można dość długo przechowywać, najlepiej w szczelnych ciemnych pojemnikach, np. puszkach.
Woreczki jak się wypachnią to napełniamy nowym suszem lub można wkropić w stary kilka kropli lawendowego olejku eterycznego.

Mam nadzieję, że przesłałam Wam choć trochę tego zapachu:) Który wciąż za mną chodzi...;p

P.S.
Te patyczki, które zostają można podobno dorzucać do kominka dla 'ładnego zapachu' :) Nie wiem czy to prawda bo kominka jeszcze nie mam ale  patyczki powiązałam w wiechy i odłożyłam na lepsze czasy!;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz